Reis naar Spanje met Polderzicht 2019

Onze reis zit er terug op!

Zondag 29 september vertrokken we in de late namiddag vanuit Lindenhove te Knokke met 104 personen in totaal! Op maandag 30 september kwamen we omstreeks 10u toe in ons hotel in Labuerda! Na ons geïnstalleerd te hebben genoten we van een heerlijke aperitief! Na het middag eten trokken we naar Aínsa. Een middeleeuws dorpje die uitkijkt op Labeurda, 26 graden!! Dus het terrasje deed ongelooflijk veel deugd.

Dag 2! Vandaag stond een bezoek aan het prachtige natuurpark van Benasque op de planning. Na een stevige wandeling konden onze bewoners en begeleiders genieten van een heerlijke aperitief en een adembenemend stukje natuur. Na de genoten we van het stadje Benasque zelf!

Dag 3! Na een stevig ontbijt bezochten we het stadje Jeca. In de ochtend stond er bezoek aan het ciudadela de Jeca op het programma. Na de middag trokken we door naar de Portalet. Een 1794m hoog gelegen grensovergang tussen Spanje en Frankrijk. Helaas was het daar redelijk koud en de regen bleef ook niet achterwege… maar met een hartverwarmend optreden van de Limelights sloten we dag 3 weer fantastisch af!

Dag 4! Wezijn deze morgen omstreeks 6u veilig en wel thuis gekomen. Nu we terug thuis zijn is onze verbinding weer optimaal en kunnen we nog de foto’s posten van donderdag en vrijdag. Donderdag bezochten we de Bodega Laus. Een wijngaard te Barbastro. Hier kregen we in de voormiddag een zeer interessante rondleiding op hun domein, gelukkig waren Sara en Lourdes mee om voor ons hun Spaanse uitleg te vertalen. Na het onovertrefbaar middagmaal vierden we een eucharistie in openlucht tussen de wijnranken en de olijfbomen. Daarna trokken we naar het bedevaartsoord Torreciudad. Even checken of ons Lieve Vrouwe Van Vlaanderen, die de Lindenboom geschonken heeft in 2013, er nog steeds staat. ‘s Avonds kregen we nog bezoek van de badmeester met zijn nieuwe geliefde.

Vrijdag was onze laatste voormiddag dat we in Labuerda verbleven. Een rustige voormiddag voor de bewoners terwijl de begeleiders alles inladen en de terugreis voorbereiden. Na de heerlijke paëlla was het dan tijd om te vertrekken richting huiswaarts!