Reis Spanje (Labuerda)

Naar jaarlijkse gewoonte vertrokken we eind september met 93 begeleiders en bewoners op reis. Er waren 7 bezoekers van het dagverzorgingscentrum mee naar Spanje. De 5 daagse reis was zeer geslaagd, ondanks het weer niet altijd naar Spaanse normen was hebben alle reizigers er toch van genoten. Hieronder volgt een dagboek:

Dag 1:

Op zondag 27 september vertrokken we omstreeks 18u30 vanuit Knokke richting Spanje. Alle reizigers konden genieten van een heerlijke maaltijd met een glaasje champagne op de bus. De mensen konden nog genieten van een film om daarna wat te slapen terwijl de chauffeur verder richting Spanje reed.

Dag 2:

Maandag 28 september kwamen we omstreeks 11u aan in Labuerda. We mochten meteen genieten van een heerlijk aperitief op het zonneterras van ons hotel. Na het middagmaal stond er een buurtwandeling doorheen de groene omgeving op het programma en een bezoek aan de kapel. Na het avondmaal gingen we allen vroeg naar bed om fris aan de volgende dag te kunnen starten.

Dag 3:

Op dinsdag 29 september gingen we naar het nabijgelegen dorpje Ainsa. Het is een gezellig dorpje met enkele winkeltjes en een prachtig uitzicht op het berglandschap. ’s Middags stond er paëlla op het menu zodat we voldoende energie hadden om de 8 km lange hobbelige tocht van Ainsa naar Boltana te maken. Bij aankomst in Boltana stond er een dessertbuffet voor ons klaar in een 5 sterren hotel. Het was overheerlijk!! Er waren hotdogs, croque monsieurs, boterkoeken, fruitsalade,… . ’s Avonds werd er voor sfeer gezorgd met de draai orgel. De mensen konden zelf muziek spelen en er werd veel gedanst en gelachen.

Dag 4:

Woensdag 30 september gingen we naar Barcelona!!! We maakten een wandeling doorheen de prachtige stad en gingen ’s middags eten in een gezellig restaurant. ’s Middags stond een bezoek aan de Sagrada Familia op het programma. De mensen waren allemaal erg onder de indruk. We kregen er een rondleiding met gids doorheen de basiliek en het museum. We hebben ook op de Ramblas gewandeld en door de overdekte markt (la Boqueria) die naast de Ramblas ligt.

Dag 5:

Donderdag 1 oktober gingen we naar het bedevaartsoord ‘Montserrat’. We gingen naar de basiliek waar we konden genieten van een kinderkoor. Daarna werd er door 3 priesters van OLVO een misviering geleid voor alle bewoners en begeleiders. Na ons middagmaal vertrokken we terug richting hotel waar er nog 1 tussenstop op het programma stond.. We kregen een wijndegustatie aangeboden in SOMMOS Barbastro. Na de degustatie reden we verder richting het hotel om er te genieten van onze laatste avond op Spaanse bodem.

Dag 6:

Alle koffers werden gepakt en alles werd in de bus gestoken om terug richting België te rijden. Na het middagmaal vertrokken we huiswaarts.

Het was een geslaagde reis!! Op naar volgend jaar…