Lourdes ’22

Lourdesreis 2022

Dag 1: Ochtendwandeling in het Heiligdom en bezoek aan de grot. In de namiddag gingen we te voet naar de Funiculaire du Pic du Jer, met de kabelbaan gingen we naar boven op de berg om te genieten van een uniek uitzicht over de Pyreneeën.

Dag 2: In de ochtend bezochten we de basiliek van de onbevlekte ontvangenis en de aanbiddingskapel. In de namiddag bezochten we de sanctuaire de Notre-Dame de Bétharram. Na het avondmaal gingen we nog naar de kaarsjesprocessie.

Dag 3: We gingen al vroeg op pad want deze ochtend was er de Internationale misviering in de Basilique Saint-Pie X. Na de mis gingen we naar het Musée Sainte Bernadette. ’s Middags trokken we met de bus door het mooie berglandschap richting de Spaans-Franse grens om inkopen te doen en te genieten van een drankje in de bergen.

Dag 4: Vandaag gingen we naar Artouste, waar we met de gondellift tot 2000m hoogte gingen. We konden er genieten van een heerlijk diner om daarna een rit te maken met een trein langs de bergflanken. De hoogste treinroute van Europa.

Dag 5: ’s Morgens hadden we nog even wat vrij om inkopen te doen en daarna was er nog een bezinningsmoment. Om de fantastische week af te sluiten werd de grote kaars van VZW De Lindeboom aangestoken. Na het middagmaal vertrokken we terug naar België.