Labuerda 2019

Op zondag 29 september vertrokken we opnieuw op reis naar Labuerda in de Spaanse Pyreneeën. Er gingen 3 bezoekers van het dagcentrum mee op de 5-daagse reis.
Op maandag konden we bij aankomst in het hotel genieten van een aperitief op het zonneterras. Na het middagmaal gingen we naar het dorpje Ainsa. Dit is een klein gezellig wat hoger gelegen dorpje waar je een prachtig zicht hebt op de bergachtige omgeving. ’s Avonds werd er gegeten in het hotel en ging iedereen vroeg naar bed om fris aan onze 2e dag in Spanje te kunnen beginnen.

Op dinsdag gingen we naar het prachtige natuurpark van Benasque. Na een stevige wandeling genoten we van een aperitiefje in de mooie groene bergachtige natuur. ’s Middags bezochten we de stad Benasque.

Op dag 3 trokken we naar de stad Jeca, waar we de Ciudadela bezochten. Een mooi fort die het museum van militaire miniaturen herbergt. In de namiddag trokken we richting Col du Portalet op zo’n 1794m hoogte maar helaas was het koud, regenachtig en winderig waardoor er werd beslist niet uit te stappen. In het hotel werden we ’s avonds nog getrakteerd op een optreden van ‘The Limelights’, ambiance verzekerd!

Dag 4, onze laatste volledige dag in Spanje. We bezochten Bodega Laus, een wijngaard in Barbastro. Er was een zeer interessante rondleiding en daarna konden we genieten van de lekkere wijnen en heerlijk middagmaal. Na al dat lekkers was er een eucharistieviering in openlucht tussen de wijnranken, een unieke ervaring. Tot slot trokken we naar het bedevaartsoord Torreciudad.

Het was opnieuw een prachtige reis!