Lourdesreis 2013 (1)

We vertrokken zondag 06 oktober om 20h30 op onze jaarlijkse Lourdesreis. We noemen het wel nog steeds Lourdesreis, maar we logeerden in het hotel Pena Montanesa in Labuerda, Spanje. Het is eens wat anders. Na een 16tal uren onderweg kwamen we op maandag 07 oktober om 13h30 toe aan het hotel. We genoten van heerlijke spaanse kost, met frietjes, om dan een schitterende wandeling te maken, en een prachtige kapel te bezoeken. Terug om 21h, eerst ons avondeten verorberen en dan tijd voor de welverdiend en welgekomen nachtrust.

Dinsdagmorgen, prachtig weer om een wandeling te maken naar Labuerda, zo’n 2 kilometer verder. Daar bezochten we de kerk en zuster Renildis gaf er een woordje uitleg over. In de namiddag bezochten we het nationaal park Ordesa, een prachtig natuurdomein tussen de bergen. Daar konden onze bewoners genieten van de rust en stilte, en van lekkere pannenkoeken. Woensdagmorgen om 6 uur s’morgens ontbijten om dan om 7 uur te vertrekken naar Lourdes. Eenmaal aangekomen gingen we de grot gaan bezoeken, om dan een kaars te branden. In de namiddag waren we vrij. Sommigen gingen wat shoppen, anderen bezochten het heiligdom en meestal ging dat gepaard met een terrasje.